چیره دستی سازمانی _
نویسنده:
دکتر محمدرضا پورعابدی، دکتر علی غفاری
مترجم:
-
سال نشر:
1404
صفحه:
354
نوبت چاپ:
1

کتاب «چیره‌دستی سازمانی» با پرداختن به مفهوم دوسوتوانی سازمانی، به ضرورت تلفیق نوآوری و بهره‌برداری در سازمان‌ها برای کسب مزیت رقابتی پایدار می‌پردازد. نویسندگان با بررسی پیشینه نظری و عملی دوسوتوانی، رویکردهای ساختاری، زمینه‌ای و مدیریتی را تبیین می‌کنند و به معرفی چارچوب نظری مربوط پرداخته‌اند. همچنین نقش رهبران، سرمایه فکری و نوآوری در تحقق دوسوتوانی بررسی شده است. بخش مهمی از کتاب به نوآوری استراتژیک، تفاوت آن با نوآوری سنتی و فرآیندهای تحقق آن اختصاص دارد. سپس، تأثیر دوسوتوانی بر عملکرد مالی، بازار و رضایت مشتری تحلیل می‌شود و در ادامه، ارتباط دوسوتوانی با جهت‌گیری بازار و قابلیت‌های پویا تشریح می‌گردد. موارد کاربردی و مصداقی در قالب مطالعات موردی و مدل‌های سازمانی، مطالب این کتاب را برای مدیران، پژوهشگران و علاقمندان مدیریت سازمان قابل استفاده می‌سازد. این اثر به ویژه برای محیط‌های متغیر و دانش‌بنیان توصیه می‌شود.

  1. فصل اول: دوسوتوانی سازمانی - صفحه 17
  2. فصل دوم: روند شکل‌گیری دوسوتوانی - صفحه 65
  3. فصل سوم: نوآوری استراتژیک - صفحه 77
  4. فصل چهارم: دوسوتوانی و عناصر بازار - صفحه 103
  5. فصل پنجم: قابلیت‌ها و منابع سازمانی (اطلاعات تقریبی)
  6. فصل ششم: مطالعات موردی (اطلاعات تقریبی)
  7. فصل هفتم: رویکرد کارآفرینانه - صفحه 141
  8. فصل هشتم تا دهم: موضوعات تکمیلی و جمع‌بندی (برابر با ساختار مندرجات و شواهد داخل متن)
دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved